تاکید مرکل بر وحدت نظر اقتصادی در کشورهای اتحادیه اروپا
نوشته شده توسط : hgu33

خانم مرکل موافق یکی کردن اوراق قرضه یورو در اتحادیه اروپا نیست

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان می گوید اتحادیه اروپا باید هر چه سریعتر به یک سیاست واحد برای حل مشکلات اقتصادی خود برسد حتی اگر این بدان معنی باشد که برخی کشورها سریعتر از سایر اعضا از لحاظ اقتصادی هماهنگ و متشکل شوند.

خانم مرکل از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست "اروپایی تر" شوند و بودجه های خود را یکدست کنند. او همچنین گفت ایجاد وحدت سیاسی مهم ترین نیاز اروپاست و باید در اسرع وقت به آن پرداخته شود.

صدر اعظم آلمان گفت از این پس باید قدم به قدم صلاحیت های بیشتری به اتحادیه اروپا بدهیم و بگذاریم این اتحادیه قدرت کنترل بیشتری کسب کند.

این در حالی است که خانم مرکل در برابر تقاضای عرضه اوراق قرضه مشترک کشورهای حوزه یورو مقاومت کرده بود.

قرار است او روز پنج شنبه با دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفتگو کند. آقای کامرون از دولت های ۱۷ کشور حوزه یورو خواسته بود که اقدامات مالی خود را در جهت تقویت بنیه واحد پول اروپا، یورو، شدت ببخشند.

تاکید خانم مرکل بر اتخاذ سیاست های ریاضت اقتصادی و انضباط مالی دولت ها موجب نا خرسندی بسیاری از اروپایی هایی شده است که می گویند این سیاست ها از رشد اقتصادی جلوگیری می کند و موجب افزایش بدهی "اقتصادهای حاشیه ای حوزه یورو" مانند یونان و اسپانیا می شود.

اسپانیا دست کم به ۸۰ میلیارد یورو برای تقویت بانک های این کشور که به دلیل نکول وام های مسکن دچار مشکل شده اند، نیاز دارد.

وزیر دارایی اسپانیا گفته که کسی حاضر نیست به این کشور قرض بدهد. این در حالیست که این کشور تا کنون از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقاضای وام نکرده است.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه برنامه هایی را برای اتخاذ سیاست های مالی و بانکی واحد تنظیم کرده است. این برنامه ها ممکن است به بانک هایی که در حوزه یورو دچار مشکل هستند کمک کند.

آنگلا مرکل در مصاحبه تلویزیونی خود گفت که رشد اقتصادی و انضباط مالی دو روی یک سکه هستند. به گفته او بدون انضباط مالی رشد اقتصادی هم ممکن نخواهد بود.





:: برچسب‌ها: تابستان , لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: